Najczęściej zadawane pytania, ogólne informacje i przewodnik "krok po kroku"

Jak używać panelu zleceń?

Co to jest panel zleceń?

Panel zleceń znajduje się po prawej stronie ekranu na większości stron w BullionVault.Widzisz go jednak jedynie po zalogowaniu.

Pozwala Ci on wprowadzać nowe zlecenia na Platformie Wymiany BullionVault, przeglądać szczegóły zleceń już istniejących oraz anulować zlecenia, które chcesz wycofać z platformy wymiany.

Każde zlecenie posiada swój aktualny status. Możesz się dowiedzieć więcej na temat statusu danego zlecenia klikając na ikonę przedstawiającą znak zapytania.

Jak wprowadzić nowe zlecenie?

Wprowadź zlecenie wykonując następujące kroki:

  1. Wypełnij szczegóły zlecenia i wprowadź je.
  2. Zatwierdź zlecenie.
  3. Poczekaj, co się następnie wydarzy.

Jak wypełnić szczegóły zlecenia?

Są one często automatycznie załadowane przez system jako rezultat Twojego kliknięcia na ofertę na Platformie Wymiany albo wyliczone z dostępnych środków Twojego salda.

Wypełnij i zmodyfikuj pola, dostosowując je do Twoich potrzeb.

Pamiętaj, że tak naprawdę określasz swój limit. Jeżeli w systemie pojawi się równocześnie oferta dla Ciebie lepsza, system wyegzekwuje lepszą.

Czasem dobrze jest odrobinę oddalić swój limit od najlepszej obecnie ceny. Najlepszą ofertę i tak dostaniesz, jeśli wciąż tam jest. Jednocześnie zmniejszasz ryzyko, że zlecenie nie zostanie szybko wyegzekwowane, bo ktoś wyprzedził Cię w wyścigu o małą ilość złota dostępną akurat w tym momencie po tamtej cenie.

Wprowadź przyciskając KUPUJ lub SPRZEDAJ.

Jak zatwierdzić zlecenie?

Szczegóły Twojego zlecenia są następnie przedstawione raz jeszcze do zatwierdzenia przez Ciebie.Dopiero przyciskając "zatwierdź", kierujesz zlecenie do zweryfikowania, dopasowania, lub wprowadzenia na platformę wymiany.

Czy Ci się udało?

Kiedy zatwierdzisz zlecenie, zdarzy się jedna z następujących trzech rzeczy:

  1. Twoje zlecenie nie zostanie przyjęte.
  2. Twoje zlecenie zostanie całkowicie zrealizowane
  3. Części lub całości zlecenia nie uda się zrealizować natychmiastowo i to, co zostało do zrealizowania, trafi jako otwarte zlecenie na platformę wymiany.

Musisz przeczytać odpowiedź, by dowiedzieć się, który z tych trzech scenariuszy miał miejsce.Odpowiedź pokazuje się w górnej części panelu zleceń.

Pamiętaj, że panel pokazuje obecnie Twoje ostatnie zlecenie.Jeśli chcesz wprowadzić nowe zlecenie, przyciśnij ZAKOŃCZ.

Jeśli nie jesteś pewien, co dokładnie się stało, możesz sprawdzić otwarte zlecenia na stronie HISTORII, pod opcją ZLECENIA.

Asystent

Asystent (pomocnik rynkowy) oferuje inną drogę wprowadzania zlecenia.

Pozwoli Ci to ustawić jedną zmienną, a reszta zostanie do niej dostosowana i wyliczona przez system.

Dla przykładu, możesz ustalić, że Asystent ma "wskazać według wartości zlecenia" i ustawić tę wartość na 1000$.Asystent sprawdza wtedy rynek i widzi, ile złota możesz teraz za tę sumę starać się kupić i jaką cenę za kilogram powinieneś teraz zaoferować.

Przyciśnij SUGERUJ, a optymalny rezultat, jeżeli taki jest możliwy, zostanie wyświetlony.Jeżeli sugestia Ci się podoba, przyciśnij KONTYNUUJ. Wówczas asystent przeprowadzi Cię do panelu kupna/sprzedaży, gdzie wszystko będzie już gotowe do wprowadzenia i zatwierdzenia.

Asystent stara się ustawić dla Ciebie taki limit cenowy, żeby transakcja została zrealizowana, na wszelki wypadek jest on więc trochę oddalony od aktualnej najlepszej ceny. Oczywiście możesz to jednak dostosować do swoich oczekiwań

Jak dotrzeć do aktywnego zlecenia i je anulować?

Panel pokazuje szczegóły zlecenia, które dopiero co wprowadziłeś albo zlecenia, które wybrałeś z listy na stronie HISTORII (podstrona ZLECENIA).

Jeżeli wciąż jest aktywne, w panelu pojawi się przycisk ANULUJ.Żeby wycofać zlecenie, przyciśnij go.

Anulujesz tylko tę część zlecenia, która pozostaje niezrealizowana.Nie możesz anulować tego, co już zostało zrealizowane, bo byłoby to nieuczciwe wobec osoby, która była drugą stroną transakcji, ale oczywiście masz prawo spróbować dokonać transakcji odwrotnej (sprzedać, co kupiłeś lub odkupić, co sprzedałeś)

Uwaga: Niektórych rodzajów zleceń nie można anulować. Dotyczy to np. zleceń zakupu i sprzedaży po cenie dnia w okresie tuż przed ogłoszeniem oficjalnej Londyńskiej Ceny Dnia.