Najczęściej zadawane pytania, ogólne informacje i przewodnik "krok po kroku"

Jak zasilić konto

Ważna informacja na temat połączenia Twojego konta bankowego z Twoim kontem BullionVault

OSTRZEŻENIE! Twoje konto w BullionVault jest "połączone" z Twoim kontem bankowym. Po przesłaniu nam pieniędzy po raz pierwszy będziemy przyjmować kolejne wpłaty na Twoje konto w BullionVault wyłącznie z tego samego konta bankowego i zazwyczaj będziemy przelewać środki z powrotem na to samo konto bankowe. ("Wyjątki mogą się pojawić, jeśli wydarzenia sprawią, że nie będziemy w stanie przelać Twoich środków do Twojego obecnego banku"). Te środki ostrożności są wymagane przez brytyjskie i międzynarodowe przepisy dotyczące przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz przez nas w celu poprawy bezpieczeństwa użytkowników.

Wpłać środki

Dowiedz się jak wpłacić środki zależnie od kraju Twojego banku oraz wybranej waluty

Tradycyjne przelewy bankowe

Przejdź do swojej bankowości internetowej (lub udaj się do lokalnego oddziału banku) i dokonaj płatności, korzystając z danych bankowych BullionVault opublikowanych na tej stronie. Upewnij się, że wysyłasz środki na konto bankowe BullionVault właściwe dla Twojego kraju i waluty.

Tytułem przelewu bankowego powinna być Twoja nazwa użytkownika w BullionVault. Pomoże nam to zidentyfikować płatność i zasilić konto BullionVault tak szybko, jak to możliwe.

Szybkie przelewy bankowe

Opcja ta jest dostępna dla większości banków brytyjskich (dla płatności w GBP) i ograniczonej liczby banków europejskich (dla płatności w EUR).

Pozwala to użytkownikom na zainicjowanie przelewu z BullionVault. Zostaną oni przekierowani bezpośrednio do swojej bankowości mobilnej, gdzie będą musieli jedynie sprawdzić i zatwierdzić szczegóły transakcji.

Szybki przelew bankowy jest obsługiwany przez TrueLayer, który jest regulowany przez Financial Conduct Authority (FCA) w Wielkiej Brytanii w zakresie inicjowania przelewów bankowych. TrueLayer nie zajmuje się obsługą środków — transakcja zostanie przeprowadzona bezpośrednio z Twojego banku do BullionVault. TrueLayer zapewnia BullionVault jedynie integrację z systemami banków.

Łatwe przelewy bankowe pojawią się na saldzie po tym, jak środki dotrą na nasze konto bankowe. Zazwyczaj jest to kwestia kilku sekund w przypadku banku brytyjskiego i następnego dnia roboczego w przypadku banku europejskiego.

Każdy szybki przelew bankowy wykorzystuje jednorazowy numer referencyjny płatności, który jest specyficzny dla danego przelewu. Pozwala nam to zidentyfikować przychodzącą płatność, dzięki czemu możemy jak najszybciej udostępnić Ci środki.

Akceptowane waluty

BullionVault akceptuje jedynie dolary amerykańskie, euro, funty brytyjskie i jeny japońskie. W przypadku innych walut:

  • Przewalutuj swoje środki na jedną z naszych walut, a następnie przelej je do nas. Pozwoli to zachować kontrolę nad kursem wymiany walut. Zazwyczaj dział wymiany walut Twojego banku sprzeda Ci jedną z naszych walut, jeśli jej nie posiadasz. Po dokonaniu zakupu waluty obciąży on Twoje konto w Twojej rodzimej walucie i będzie mógł przesłać zakupioną walutę bezpośrednio do BullionVault.

Ewentualnie:

  • Wyślij nam środki, a nasz bank przeliczy je na walutę rachunku bankowego odbiorcy. Nasz bank zgodził się ograniczyć prowizję walutową do 0,5%.

Wysyłanie euro na nasze konto bankowe w Londynie

Mimo że Wielka Brytania opuściła Unię Europejską, pozostaje ona częścią Jednolitego Europejskiego Obszaru Płatniczego (SEPA). Nadal możesz wysyłać płatności w euro na nasze konto bankowe w euro z siedzibą w Londynie za pośrednictwem płatności SEPA.

Płatności SEPA zazwyczaj docierają następnego dnia roboczego, a banki zazwyczaj pobierają takie same opłaty, jak za krajowy przelew bankowy (zazwyczaj bezpłatny).

Co się dzieje potem?

  • Sprawdzamy nowo przychodzące płatności kilka razy na godzinę w normalnych godzinach pracy w Wielkiej Brytanii. Płatności otrzymane poza tymi godzinami mogą zostać zaksięgowane następnego dnia roboczego.
  • Płatności krajowe w Wielkiej Brytanii można zazwyczaj zaksięgować natychmiast po ich otrzymaniu, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
  • Czas oczekiwania na SWIFT wynosi 2 dni robocze
  • Wyślemy Ci wiadomość e-mail, gdy pieniądze zostaną zaksięgowane. Skontaktuj się z nami jeśli pieniądze nie zostaną zaksięgowane w tym czasie.
  • Zwróć uwagę na strefy czasowe. Im dalej na zachód (np. Kalifornia), tym bardziej prawdopodobne jest, że środki będą wymagały dodatkowego dnia, aby do nas dotrzeć. W ostatecznym rozrachunku zyskujesz jednak na tym, ponieważ możemy wysłać Ci środki bardziej niezawodnie tego samego dnia, w którym je wypłacasz.
  • Należy uwzględnić dodatkowy dzień na święta państwowe. Święta państwowe w Wielkiej Brytanii.
  • Pamiętaj aby walidować swoje konto w przeciągu 2 tygodni od dnia pierwszej wpłaty