Najczęściej zadawane pytania, ogólne informacje i przewodnik "krok po kroku"

Zatwierdzanie konta

Jak i dlaczego

Dlaczego muszę potwierdzać swoją tożsamość?

W przeciągu dwóch tygodni od utworzenia Twojego konta musimy je zatwierdzić (nazywamy to "walidacją"). W tym celu potrzebujemy od Ciebie dokumentów potwierdzających Twoją tożsamość i dostarczających szczegółowych informacji o Twoim koncie bankowym.Są po temu dwa zasadnicze powody: natury prawnej i praktycznej.

Prawny: jako BullionVault jesteśmy prawnie zobligowani ustalać tożsamość naszych klientów.

Praktyczny: zarówno BullionVault, jak i Ty sam, jesteśmy wszyscy znacznie bezpieczniejsi, jeśli już na początku ustalimy, gdzie mają w przyszłości trafiać pieniądze - gdybyś np. sprzedał złoto i chciał wypłacić swoje środki.

Jak mam to zrobić?

Są dwa sposoby potwierdzenia tożsamości i "walidacji" konta. Wolimy, abyś zrobił to online, za pośrednictwem naszej strony. Dla tych, którzy nie mogą tego wykonać w ten sposób, oferujemy jednak zapasową metodę za pośrednictwem poczty.

Jeżeli obsługa skanera czy aparatu cyfrowego nie sprawia Ci większego problemu, a odpowiednie dokumenty masz pod ręką, nie powinno Ci to zabrać więcej niż 10 minut. Twoje dane zostaną sprawdzone w ciągu kilku dni, o czym zostaniesz poinformowany mailem.

Potwierdzenie przez Internet (preferowane)

By potwierdzić swą tożsamość online, zaloguj się do swojego konta w BullionVault, wybierz TWOJE KONTO, a następnie WALIDACJA i podążaj za wskazówkami.

Poprosimy Cię o przesłanie skanów lub cyfrowych fotografii następujących dokumentów:

  1. Dowód tożsamości.

    Paszport lub dowód osobisty, ewentualnie prawo jazdy lub inny oficjalny dokument potwierdzający tożsamość z wyraźną fotografią. W przypadku rachunków wspólnych, kont biznesowych i rachunków powierniczych możemy wymagać więcej niż jednego dokumentu tożsamości (np. paszporty prezesów firmy w przypadku kont biznesowych).

  2. Wyciąg z konta bankowego.

    Ostatni wyciąg z konta bankowego, którego użyłeś/będziesz używać do zasilania konta w BullionVault. Wyciąg musi pokazywać nazwę banku, nazwę posiadacza konta, adres, numer rachunku/IBAN oraz kod oddziału bankowego/BIC/SWIFT/sort code (w przypadku Anglii)/ABA number (w przypadku USA). Wszystkie te dane są potrzebne, abyśmy mogli przesłać pieniądze z powrotem na Twoje konto. Jeżeli Twój bank nie przyjmuje przelewów bezpośrednio, lecz za pośrednictwem tzw. banku korespondenta, potrzebne będą również jego dane i należy je sproawdzić ze swoim bankiem.Jeśli zasiliłeś już swoje konto w BullionVault i możliwe jest dostarczenie wyciągu z konta, na którym widoczny jest przelew, prosimy o jego przesłanie.

  3. Konta spółek i funduszy powierniczych: dowód tożsamości prawnej.

    Świadectwo zarejestrowania spółki, licencja handlowa lub podobny dokument potwierdzający tożsamość prawną firmy / funduszu powierniczego. W przypadku firm / spółek potrzebna będzie lista wszystkich udziałowców.

UWAGA:Dokumenty powinny zostać przesłane w wersji elektronicznej. Akceptujemy różne formaty plików, ale najlepiej przesłać pliki JPG lub PDF.

Skąd będę wiedział, kiedy moja tożsamość zostanie już potwierdzona?

Gdy tylko Twoja tożsamość zostanie potwierdzona, wyślemy Ci maila. Oprócz tego możesz cały czas śledzić proces zatwierdzania swojego konta, logując się i zaglądając do sekcji WALIDACJA w sub-menu TWOJEGO KONTA.

Jeżeli myślisz o ukrywaniu w BullionVault pieniędzy pochodzących z przestępstwa

  • BullionVault wymaga, by wszystkie zdeponowane u nas środki pochodziły z tego samego, związanego na stałe z prowadzonymi z nami transakcjami, konta bankowego i nie dopuszcza do transferów pomiędzy poszczególnymi kontami w BullionVault.
  • Jedyną formą wypłacania pieniędzy z konta klienta, jaką uznaje BullionVault, są przelewy na stale do tego wyznaczone konto, które w normalnych okolicznościach jest też tym samym kontem, z którego przychodzą do nas przelewy zasilające konto klienta (nazywamy to linked account.
  • Komputery BullionVault przechowują przez czas nieokreślony całą historię transakcji.Systematycznie rozwijamy nowe narzędzia analityczne mające na celu wykrywanie i zapobieganie nadużyciom takim jak "maskowanie" (layering).
  • Jeśli BullionVault wykryje podejrzane zachowania wskazujące na pranie brudnych pieniędzy, ma obowiązek poinformować o tym władze, nie uprzedzając klienta.
  • BullionVault współpracuje z wymiarem sprawiedliwości i aparatem ścigania poszczególnych państw.

Nie mam skanera - co mogę zrobić?

Jeżeli ktoś z Twojej rodziny lub przyjaciół ma, możesz poprosić go o zeskanowanie Twoich dokumentów dla Ciebie. Obecnie taką usługę oferuje także większość kafejek internetowych.

Równie dobry może być także aparat cyfrowy czy nawet aparat w telefonie komórkowym, jeśli tylko dysponuje on wysoką rozdzielczością. Jeżeli nie posiadasz żadnego z nich, powtierdź swoją tożsamość pocztą.

Korzystam z bankowości internetowej bez żadnych wyciągów w formie papierowej - co mogę zrobić?

Zwykle akceptujemy print screen wykonany z Twojego internetowego konta bankowego, pod warunkiem, że zawiera wszystkie potrzebne dane: Twoje nazwisko, adres, numer konta i branch code dane do przelewów międzynarodowych. bankowość internetowa często nie pokazuje tych wszystkich informacji na jednej stronie, wówczas zrób po prostu kilka print screenów i wklej je wszystkie w dokument programu Word.

Ewentualnie możesz to zrobić drogą pocztową.

Moje dokumenty są "za ciężkie" - co mogę zrobić?

Zapoznaj się z naszymi ogólnymi wskazówkami dotyczącymi elektronicznego przesyłania dokumentów.

Czy mogę przesłać moje dokumenty emailem?

Nie. Z emailem wiążą się dwa problemy: nie jest bezpieczny i nie ma żadnej gwarancji, że osoba wysyłająca jest tą, za którą się podaje. Ładowanie dokumentów (ich upload) za pośrednictwem naszej strony rozwiązuje obydwa problemy. Ich przesył jest zabezpieczony bardzo skutecznymi technikami szyfrującymi i automatycznie łączy dokumenty z właścicielem konkretnego, zabezpieczonego hasłem konta w BullionVault.

Macie już moje dokumenty - dlaczego moje konto nie jest jeszcze zatwierdzone?

Każdy proces "walidacji" jest sprawdzany ręcznie zanim zostanie zatwierdzony w systemie. Od momentu ich wysłania, prosimy o pięć dni roboczych na ich sprawdzenie. (Oczywiście potrwa to dłużej, jeśli dokumenty wysłałeś pocztą).

Jeżeli po upływie tego czasu wciąż nic nie otrzymałeś, powienieś jeszcze raz dokładnie sprawdzić skrzynkę poczty elektronicznej (np. folder SPAM). Gdyby jakiś powód rzeczywiście utrudniał nam szybką walidację Twojego konta, zawsze wysyłamy maila wyjaśniającego, na czym polega problem i jak postępować.

Jeżeli wciąż masz wątpliwości, skontaktuj się z nami.

Czy mogę zasilić konto i zacząć kupować/sprzedawać, zanim moja tożsamość zostanie zweryfikowana?

Możesz. Nie możesz natomiast pobrać pieniędzy ani złota, dopóki nie dokonasz "walidacji".

Czy mogę potwierdzić tożsamość zanim zasilę konto i zacznę kupować/sprzedawać?

Możesz. Wielu klientów woli załatwić wszystkie formalności zanim zasilą konto.

Inne pytania

Dla większości użytkowników proces potwierdzania tożsamości ("walidacji" konta) jest łatwy i bezbolesny. Trzeba jednak pamiętać, że mamy klientów w ponad 175 krajach, korzystających z setek różnych banków, dokumenty tożsamości, wyciągi z konta czy dane do przelewów bankowych niekiedy różnią się pomiędzy nimi ogromnie. Nie jesteśmy więc w stanie być z góry przygotowani na każdą okoliczność, która może z tego niespodziewanie wyniknąć. W razie jakichkolwiek trudności po prostu skontaktuj się z nami. Potwierdzenie Twojej tożsamości jest dla nas niezbędne, ale zawsze służymy pomocą, jak to przeprowadzić.