W czwartek, 21 maja, działanie strony BullionVault zostało wstrzymane na 8 godzin i 12 minut. Awaria strony była spowodowana usterką techniczną w centrum przetwarzania danych firmy, która zajmuje sie utrzymaniem większości serwerów BullionVault.
Usterka została szybko zidentyfikowana, ale naprawa zajęła więcej czasu niż się na początku spodziewaliśmy. Przepraszamy za wszelkie obawy oraz niedogodności związane z tymczasowym przestojem naszego serwisu.
Z racji tego, że przestój strony BullionVault nie wystąpił w skutek ataku, ale był wynikiem usterki technicznej, wszelkie dane użytkowników BullionVault były w momencie awarii bezpieczne. Platforma wymiany pozostawała niedostępna, więc użytkownicy BullionVault nie mogli składać nowych zleceń. O godzinie 19:20 czasu londyńskiego działanie strony www oraz platformy wymiany BullionVault wróciło do normy.
Od maja 2017 roku – przez ostatni 3 lata – łączny okres sprawności witryny internetowej BullionVault to aż 99.9%, co stanowi wynik dużo lepszy od większości plaform internetowych tego typu. Podczas, gdy nasz sztab informatyków będzie pracował, aby polepszyć ten wynik, należy pamiętać, że żaden serwis internetowy nie jest w stanie zagwarantować na 100% ciągłej bezawaryjnej pracy.